Market Monitor - Consumer durables - Indonesia

Market Monitor

  • Indonesië
  • Duurzame consumptiegoederen

31 mrt 2016

The influx of cheaper brands from China has increased competition.

  • The Indonesian consumer durables retail sector has recorded robust growth rates in recent years, driven by a growing middle class with higher household purchasing power. However, in 2015 the pace of growth has decelerated due to economic growth woes and currency depreciation. Despite these, consumer confidence has improved again in early 2016 on the back of fuel price cuts.

 

  • Businesses’ profit margins are expected to remain stable in 2016 after deteriorating in H2 of 2015. While lower oil prices have helped to decrease logistics and distribution costs, the market is crowded with local and foreign players. The influx of cheaper brands from China has increased competition in the lower and middle segment, but businesses in the high-end segment will continue to experience growth as long as they differentiate themselves and focus on premium goods.

 

  • Most smaller consumer durables retail businesses still use internal financing or shareholder funds for their working capital, while middle-sized or larger companies use bank loans. Banks are generally open for lending to businesses, especially after the Central Bank lowered the benchmark interest rate in early 2016.

 

  • The current average payment duration in the industry is 30-60 days. The number of protracted payments is rather low, and non-payments are not expected to increase in the coming months.

 

  • Our underwriting stance for the industry is generally open, however we assess buyers more prudently in case of lack of financial and other qualitative information, such as strong group backing.

Downloads

Disclaimer

Elke publicatie die beschikbaar is op of vanaf onze websites, zoals, maar niet beperkt tot webpagina's, rapporten, artikelen, publicaties, tips en nuttige content, blogs, infographics, video's (hierna ‘Publicatie’) wordt louter ter informatie verstrekt en is niet bedoeld als beleggingsadvies, juridisch advies of enige aanbeveling aan de lezer(s) met betrekking tot specifieke transacties, investeringen of strategieën. Lezers zijn zelf verantwoordelijk voor het nemen van commerciële en andere beslissingen omtrent de verstrekte informatie. Hoewel Atradius al het noodzakelijke heeft gedaan om te verzekeren dat de informatie in enige Publicatie verkregen is van betrouwbare bronnen, kan Atradius niet verantwoordelijk gesteld worden voor fouten of omissies, of voor de resultaten verkregen door gebruik van deze informatie. Alle informatie in enige Publicatie wordt gegeven ‘zoals ze is’, zonder garantie op volledigheid, accuraatheid, tijdsgebondenheid, of op de resultaten verkregen door gebruik van de publicatie, en zonder garantie van enige soort, uitdrukkelijk of geïmpliceerd. In geen geval zal Atradius, haar gerelateerde partners of corporaties, of de partners, agenten of werknemers hiervan verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor enige genomen beslissing of actie die zij zouden nemen op basis van de in enige Publicatie verstrekte informatie, of voor enig verlies van kansen, winstderving, productieverlies, omzetverlies of gevolgschade, speciale of soortgelijke schade van welke aard dan ook, zelfs wanneer de lezer in kennis is gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen of schade.