Virtual event handelsovereenkomsten en tarieven

Amsterdam, 18 maart 2021 - Atradius onderzoekt met sprekerspanel van thought leaders mogelijke oplossingen voor tarieven en verborgen handelsbarrières

De wereldwijde pandemie heeft bedrijven over de hele wereld eraan herinnerd hoe politieke beslissingen de cashflow kunnen beïnvloeden. Nu markten zich beginnen te herstellen van de pandemiecrisis, kijkt Atradius tijdens haar nieuwste virtuele event vooruit naar bredere politieke risico's en naar manieren waarop bedrijven problemen als gevolg van tarieven en non-tarifaire politieke belemmeringen kunnen overwinnen. De toonaangevende kredietverzekeraar heeft hiervoor een panel van deskundigen bijeengebracht dat zal onderzoeken waar de kansen liggen voor exportbedrijven. Kunnen exporteurs de komende maanden met optimisme tegemoet zien? Zullen de tarieven de handel wereldwijd blijven beïnvloeden, of staat er een geleidelijke afschaffing van dergelijke handelsbeperkingen en -kosten op de agenda? Zal het centrum van de wereldhandel verder naar Azië verschuiven en hoe kunnen bedrijven buiten de regio Azië-Pacific hun kansen op deze markt maximaliseren?

In dit tweede webinar uit de vierdelige reeks ‘From crisis to opportunity: what is the future of trade?’ zal Atradius deze vragen en meer onderzoeken met een panel van thought leaders. Dit panel van deskundigen, onder leiding van Daisy McAndrew (voormalig economisch redacteur en Chief Political Correspondent voor ITV News), zal bestaan uit geopolitiek analist en commentator Dr. John Hulsman (president en managing partner van John C. Hulsman Enterprises, een toonaangevend wereldwijd politiek risico-adviesbureau), vooraanstaand internationaal handelsadviseur Lesley Batchelor (hoofd van Export Boot Camps, een ICC- en ILM-geaccrediteerd opleidingsbedrijf dat bedrijfseigenaren en managers leert om hun betrokkenheid bij en resultaten in de internationale handel te optimaliseren. Zij treedt ook op als bestuursadviseur voor Bridgehead International Agency en Open Borders Direct), en deskundige op het gebied van handelsrisico Gordon Cessford, Regional Director voor Atradius in Noord-Amerika.

Dit webinar biedt een uitstekende gelegenheid om meer te weten te komen over zaken als hoe de betrekkingen tussen de VS en China eruit kunnen zien onder president Biden, hoe de Europese handel eruit zal zien na brexit en hoe bedrijven kunnen onderhandelen over tarieven en kunnen profiteren van regionale handelsovereenkomsten over de hele wereld. Analisten van Atradius denken dat Azië de komende maanden en jaren de grootste handelsrisico's en -beloningen kan opleveren. Maar wat denkt ons panel? Het eerste event van de reeks werd zeer goed ontvangen en genereerde veel positieve feedback van de deelnemers. Het ziet ernaar uit dat ook dit tweede evenement een aantal interessante discussiepunten en een aantal uitstekende tips voor exporteurs zal opleveren. Ik ben blij dat Atradius de kans heeft aangegrepen om dit evenement te organiseren.

Christine Gerryn Atradius
Christine Gerryn
Director Group Communication & Commercial Development Atradius

Details van het virtual event:
Titel        : Hoe handelsbetrekkingen en tarieven de wereldhandel beïnvloeden
Datum   : donderdag 25 maart 2021
Tijd         : 16:00 uur
Duur      : 45 minuten paneldiscussie, gevolgd door 15 minuten live vragen en
                 antwoorden

Aanmelden voor het evenement kan via de Atradius-website.

Een opname van het event en een whitepaper worden na de uitzending beschikbaar gesteld.