Atradius Collections nu ook vertegenwoordigd in India

Amsterdam, 14 maart 2016

Atradius Collections kondigt de opening van een nieuwe vestiging in Mumbai, India aan. Het bedrijf blijft zich uitbreiden naar nieuwe markten en versterkt zo haar wereldwijde marktpositie.

De economie in India is de op 7 na grootste in de wereld gemeten naar nominaal BBP en de op 3 na grootste gemeten naar Koopkrachtpariteit (KKP). In het 4e kwartaal van 2014 werd India toonaangevend in opkomend Azië en breidde zich sneller uit dan China. India is geclassificeerd als een nieuw geïndustrialiseerd land en is onderdeel van de G-20.

Algemeen Directeur Raymond van der Loos ziet kansen in India. "Als gevolg van de nieuwe regering in India en het toenemend aantal nieuwe investeerders en bedrijven is de gemiddelde groei versneld gestegen naar 7%. Dit lijkt een groeiend aantal mogelijkheden te genereren voor lokale en buitenlandse bedrijven om te participeren in de Indiase economie."

Met de opening in Mumbai is Atradius Collections nu in staat om volledige dienstverlening lokaal aan te bieden. In de regio heeft het bedrijf ook kantoren in Australië, China, Hong Kong en Singapore.

Wereldwijd bereik, kennis en lokale service

Zaken doen in India kan soms een uitdaging zijn en vereist kennis van het ondernemingsklimaat alsmede de juridische verschillen. Lokale aanwezigheid en marktkennis zijn cruciaal voor het begrijpen van de regels voor het incasseren van vorderingen in India. "India is een groot land en we hebben een sterk team van deskundigen met de juiste achtergrond en kennis in Mumbai. Gebruik makend van ons uitgebreide netwerk kunnen wij debiteuren in het hele land bezoeken ", aldus Raymond van der Loos.

Het opbouwen van relaties en het begrijpen van de lokale cultuur en taal zijn belangrijk om succesvol zaken te kunnen doen. Dichtbij de klanten stelt het Atradius Collections in staat positieve relaties met debiteuren te onderhouden. “Onze lokale aanwezigheid vergemakkelijkt het onderhouden van contact, de onderhandelingen en het overtuigen van Indiase debiteuren om zowel binnenlandse als buitenlandse vorderingen te voldoen”, aldus Vikas Malik, hoofd operaties vanuit het kantoor in Mumbai.

In India worden betalingen uitgesteld om geld in het bedrijf te houden en zo leningen bij banken te voorkomen als gevolg van de hoge rente. Dit kan resulteren in meer onbetaalde vorderingen en faillissementen. Dientengevolge is de toegevoegde waarde van het helpen van internationale klanten prominent aanwezig.

Voor meer informatie over het nieuwe kantoor in India bezoek www.atradiuscollections.com

Over Atradius Collections

Met de aanwezigheid in 25 landen biedt Atradius Collections Incasso diensten aan in 96% van de landen wereldwijd. Het uitgebreide dienstenaanbod, variërend van het uitbesteden van debiteurenbeheer tot juridische incasso ondersteunt bedrijven wereldwijd bij het incasseren van onbetaalde facturen. Atradius maakt onderdeel uit van Grupo Catalana Occidente (GCO.MC), één van de toonaangevende verzekeraars in Spanje en wereldwijd kredietverzekeraar.

www.atradiuscollections.com
www.linkedin.com/company/atradius-collections