6 steps to assess your customer's insolvency risks

Insolvencies often occur when an important business partner folds. Learn how to assess your customers to protect your business.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Woman at a screen | Atradius

 

Various businesses find it difficult to weather losses caused by a customer’s insolvency and can quickly end up in dire straits, with liquidity constraints threatening their very existence.
However, going into insolvency doesn’t occur overnight.
Therefore, a timely identification of vital factors is imperative to protect your business
 

Download the full checklist to assess your customer's insolvency risks

   
Identify and monitoring customers

The downloadable checklist below will help you identify the most important indicators you should monitor in a customer. The credit risk goes up with the number of indicators that are fulfilled in the checklist. This will thus enable you to adapt your business policy accordingly by briefly evaluating the following factors:

  •   Payment behavior
  •   Senior management
  •   Financing
  •   Accounting
  •   Procurement
  •   Manufacturing
  •   Sales performance

 

    

Preview:

Trading Briefs Assessing Paymen behaviour

 

Limitations of insolvency risk-monitoring

A 100% accurate prognosis is hardly possible. It is not uncommon for companies to be successful despite showing negative indicators. On the other hand, it is not uncommon for businesses that in the past did not show unfavorable signs to file for insolvency. However, practical experience shows that the chance for a future insolvency will grow with the number of negative characteristics and indicators.

Download the full insolvency checklist

Gerelateerde content

Amicable Debt Collection

Diensten

We help you cultivate and retain positive working relationships with your customers by providing non-contentious solutions through our amicable debt collection services.

Insolvency Services

Diensten

As a global debt collection firm with a worldwide network of lawyers and experienced professionals we are well placed to make claims on your behalf against bankrupt debtors wherever they are located.

Casestudy

Disclaimer

Elke publicatie die beschikbaar is op of vanaf onze websites, zoals, maar niet beperkt tot webpagina's, rapporten, artikelen, publicaties, tips en nuttige content, blogs, infographics, video's (hierna ‘Publicatie’) wordt louter ter informatie verstrekt en is niet bedoeld als beleggingsadvies, juridisch advies of enige aanbeveling aan de lezer(s) met betrekking tot specifieke transacties, investeringen of strategieën. Lezers zijn zelf verantwoordelijk voor het nemen van commerciële en andere beslissingen omtrent de verstrekte informatie. Hoewel Atradius al het noodzakelijke heeft gedaan om te verzekeren dat de informatie in enige Publicatie verkregen is van betrouwbare bronnen, kan Atradius niet verantwoordelijk gesteld worden voor fouten of omissies, of voor de resultaten verkregen door gebruik van deze informatie. Alle informatie in enige Publicatie wordt gegeven ‘zoals ze is’, zonder garantie op volledigheid, accuraatheid, tijdsgebondenheid, of op de resultaten verkregen door gebruik van de publicatie, en zonder garantie van enige soort, uitdrukkelijk of geïmpliceerd. In geen geval zal Atradius, haar gerelateerde partners of corporaties, of de partners, agenten of werknemers hiervan verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor enige genomen beslissing of actie die zij zouden nemen op basis van de in enige Publicatie verstrekte informatie, of voor enig verlies van kansen, winstderving, productieverlies, omzetverlies of gevolgschade, speciale of soortgelijke schade van welke aard dan ook, zelfs wanneer de lezer in kennis is gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen of schade.