Country Report France 2016

Landenrapport

  • Frankrijk
  • Landbouw,
  • Automotive/Transport,
  • Chemie/Farmacie,
  • Bouw,
  • Duurzame consumptiegoederen,
  • Electronica/ICT,
  • Financiële diensten,
  • Voeding,
  • Machines/Engineering,
  • Metaal,
  • Papier,
  • Diensten,
  • Staal,
  • Textiel

28 apr 2016

French business insolvencies are expected to decrease only about 4% in 2016. The number of insolvencies will still be about 10% higher than in 2008.

2016_CR_WE_France_key_indicators
2016_CR_WE_France_industries_performance_forecast

The insolvency environment

Only a modest decrease in insolvencies expected in 2016 

2016_CR_WE_France_business_insolvencies

French business insolvencies increased again in 2015. According to the French Central Bank, business failures of very small businesses increased 2.1%, while mid-sized and larger companies registered decreases (5.8% and 16.4% respectively). In light of the modest economic rebound expected in 2016, business failures are expected to decrease 4%. However, with more than 60,000 cases expected, the number of business insolvencies would still be about 10% higher than in 2008.

Economic situation

Growth expected to remain below eurozone average

2016_CR_WE_France_Real_GDP

After several years of feeble GDP increases below 1%, in 2016 the French economy is expected to grow 1.1% as private consumption, manufacturing and exports improve. However, this growth rate remains below the eurozone average of 1.5%.

In 2016 economic growth is expected to increase 1.4%, driven by a rebound in investment and industrial production. However, productivity remains an issue in the French manufacturing sector. Private consumption, traditionally a major contributor to French economic growth is sustained by persistent low energy prices. At the same time, the high unemployment rate of more than 10% still hampers household consumption expansion.

2016_CR_WE_France_fiscal_balance

The 2008 credit crisis, subsequent government stimulus measures, and France’s only modest recovery have led to a sharp increase in public debt in recent years, up to 96% of GDP in 2015 from 66.7% of GDP in 2008. The French government has repeatedly missed meeting the Maastricht deficit threshold of 3% of GDP. Despite some austerity programmes, more measures to curb public spending are required, as public spending in France is the highest in the eurozone.

Disclaimer

Elke publicatie die beschikbaar is op of vanaf onze websites, zoals, maar niet beperkt tot webpagina's, rapporten, artikelen, publicaties, tips en nuttige content, blogs, infographics, video's (hierna ‘Publicatie’) wordt louter ter informatie verstrekt en is niet bedoeld als beleggingsadvies, juridisch advies of enige aanbeveling aan de lezer(s) met betrekking tot specifieke transacties, investeringen of strategieën. Lezers zijn zelf verantwoordelijk voor het nemen van commerciële en andere beslissingen omtrent de verstrekte informatie. Hoewel Atradius al het noodzakelijke heeft gedaan om te verzekeren dat de informatie in enige Publicatie verkregen is van betrouwbare bronnen, kan Atradius niet verantwoordelijk gesteld worden voor fouten of omissies, of voor de resultaten verkregen door gebruik van deze informatie. Alle informatie in enige Publicatie wordt gegeven ‘zoals ze is’, zonder garantie op volledigheid, accuraatheid, tijdsgebondenheid, of op de resultaten verkregen door gebruik van de publicatie, en zonder garantie van enige soort, uitdrukkelijk of geïmpliceerd. In geen geval zal Atradius, haar gerelateerde partners of corporaties, of de partners, agenten of werknemers hiervan verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor enige genomen beslissing of actie die zij zouden nemen op basis van de in enige Publicatie verstrekte informatie, of voor enig verlies van kansen, winstderving, productieverlies, omzetverlies of gevolgschade, speciale of soortgelijke schade van welke aard dan ook, zelfs wanneer de lezer in kennis is gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen of schade.