France: customer relations set business tone for 2021

Betalingsbarometer

  • Frankrijk
  • Landbouw,
  • Bouw,
  • Voeding,
  • Machines/Engineering,
  • Metaal,
  • Diensten

25 nov 2020

Businesses polled in France reported working more closely with B2B customers to develop a proactive approach to credit

Introduction

France has been severely affected by the COVID-19 virus and in response implemented a  long and stringent lockdown. This has impacted business throughout the country and has  resulted in a strong contraction of GDP. 44% of businesses reported cash flow issues, above the average of 38% for Western Europe as a whole.

An interesting trend revealed by the survey is that after the start of the pandemic  businesses in France began using trade credit as a tool to stimulate sales and provide short-term finance to B2B customers. Despite all of this negativity however, businesses polled in France also reported working more closely with customers to develop a proactive approach to credit.

Key takeaways from the report

  • Businesses in France target domestic sales with proactive credit policies
  • Credit terms become an important source of short-term finance
  • Late payment surge in France
  • COVID-19 pandemic leads to cash flow issue, as  reported by 44% of respondents in France, compared to 38% in Western Europe.
  • France leads region in sourcing credit information directly from customers. This was highest across the countries surveyed in Western Europe, and well above the 38% average for the region.

Interested in getting to know more?

For a complete overview of the corporate payment behaviour in France during the COVID-19 pandemic and global recession, please download the complete report.
The report gives also insight into the impact of the pandemic-induced economic crisis on the following industries in the country:

  • Agri-food
  • Construction materials
  • Business services
  • Machines
  • Steel-metals

All content on this page is subject to our Disclaimer, available here.

 

Disclaimer

Elke publicatie die beschikbaar is op of vanaf onze websites, zoals, maar niet beperkt tot webpagina's, rapporten, artikelen, publicaties, tips en nuttige content, blogs, infographics, video's (hierna ‘Publicatie’) wordt louter ter informatie verstrekt en is niet bedoeld als beleggingsadvies, juridisch advies of enige aanbeveling aan de lezer(s) met betrekking tot specifieke transacties, investeringen of strategieën. Lezers zijn zelf verantwoordelijk voor het nemen van commerciële en andere beslissingen omtrent de verstrekte informatie. Hoewel Atradius al het noodzakelijke heeft gedaan om te verzekeren dat de informatie in enige Publicatie verkregen is van betrouwbare bronnen, kan Atradius niet verantwoordelijk gesteld worden voor fouten of omissies, of voor de resultaten verkregen door gebruik van deze informatie. Alle informatie in enige Publicatie wordt gegeven ‘zoals ze is’, zonder garantie op volledigheid, accuraatheid, tijdsgebondenheid, of op de resultaten verkregen door gebruik van de publicatie, en zonder garantie van enige soort, uitdrukkelijk of geïmpliceerd. In geen geval zal Atradius, haar gerelateerde partners of corporaties, of de partners, agenten of werknemers hiervan verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor enige genomen beslissing of actie die zij zouden nemen op basis van de in enige Publicatie verstrekte informatie, of voor enig verlies van kansen, winstderving, productieverlies, omzetverlies of gevolgschade, speciale of soortgelijke schade van welke aard dan ook, zelfs wanneer de lezer in kennis is gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen of schade.