Verzekerd bij niet betalende klanten

Door het risico van wanbetaling te minimaliseren,
kunt u ontspannen zaken blijven doen.

En dat  vanaf €100,- per maand.

Bescherm uw bedrijf tegen onbetaalde facturen en handel veilig.

Een kredietverzekering beschermt uw bedrijf tegen de risico's van wanbetaling. Dit betekent dat uw facturen verzekerd zijn. Betaalt uw klant niet, dan krijgt u toch uw geld.

Hoe werkt het?

Nadat u mkbZeker heeft afgesloten,  maakt u er in 3 simpele stappen gebruik van. 

  1. Heeft u onbetaalde rekeningen? Stuur ze ons door.
  2. Wij voeren voor u incasso op al uw zakelijke klanten in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Luxemburg.
  3. Is het incasso niet succesvol, dan vergoeden wij alsnog de openstaande vordering tot 90%*.

pijl
 Lees meer...
pijl
 mkbZeker - direct aanvragen

*Kijk in de brochure en de algemene voorwaarden van mkbZeker.

Rode lijn

Heeft u vragen?

 

Vanaf € 100,- per maand kunt u al gebruik maken van mkbZeker.

 

mkbZeker pakketten

Atradius biedt mkbZeker aan in drie verschillende pakketten tegen een vast premiebedrag per kwartaal.

U kiest zelf de maximale schadevergoeding per jaar en ziet dan direct de hoogte van de premie.

Lees meer...

  pakket 1 pakket 2 (*) pakket 3
Premie per kwartaal €300 €500 €750
Max. schadevergoeding per jaar €30.000 €50.000 €75.000
Max. dekking per klant €15.000 €15.000 €15.000
Kredietlimieten aanvragen per klant €20 €20 €20

(*) meest gekozen

 

Dit zeggen onze klanten

Een tip die ik aan de MKB ondernemers zou willen geven is laat het niet te verkomen. Ga je op tijd informeren over het afsluiten van een kredietverzekering.

Ton Kruize
Saenrecruiters

Veelgestelde vragen mkbZeker

Wij hebben voor u de meest gestelde vragen over mkbZeker verzameld en voorzien van een helder antwoord.

Hoe werkt de Zelfbeoordeling?

Heel eenvoudig. U telt alle betalingen die u van een klant heeft ontvangen binnen 60 dagen na de afgesproken betalingsconditie bij elkaar op. Het totaal van deze betalingen is dan de hoogte van uw kredietlimiet voor deze klant onder de Zelfbeoordeling. Deze kredietlimiet kan niet hoger zijn dan € 15.000 en voor nieuwe zaken kunt u alleen uw ervaringen met dezelfde of langere betalingscondities gebruiken.

Voorbeeld:

  • Factuur € 2.500, betalingsconditie 30 dagen, betaald op dag 45 (15 dagen na vervaldatum)
  • Factuur € 1.000, betalingsconditie 30 dagen, betaald op dag 80 (50 dagen na vervaldatum)
  • Factuur € 5.000, betalingsconditie 30 dagen, betaald op dag 100 (70 dagen na vervaldatum)
  • Factuur € 7.500, betalingsconditie 60 dagen, betaald op dag 90 (30 dagen na vervaldatum)
  • Factuur € 3.000, betalingsconditie 60 dagen, betaald op dag 100 (40 dagen na vervaldatum)

    Al deze betalingservaringen zijn niet ouder dan 12 maanden en afkomstig van dezelfde klant.U gaat met de klant opnieuw zaken doen met een betalingsconditie van 30 dagen. Uw kredietlimiet onder de Zelfbeoordeling is dan: € 2.500 + € 1.000 + € 7.500 + € 3.000 = € 14.000.

    De factuur van € 5.000 is te laat betaald (meer dan 60 dagen na vervaldatum) dus die telt niet mee. Als deze factuur wel was betaald binnen 60 dagen na vervaldatum zou de kredietlimiet onder de Zelfbeoordeling € 15.000 zijn geweest, het maximale bedrag.

    U gaat met de klant opnieuw zaken doen met een betalingsconditie van 60 dagen. Uw kredietlimiet onder de Zelfbeoordeling is dan € 7.500 + € 3.000 = € 10.500. De andere facturen hebben namelijk allemaal kortere betalingscondities dan u nu gaat afspreken.

Hoe hoog kan de dekking per klant zijn?

Voor iedere klant is de dekking maximaal € 15.000.
Als u een hoger bedrag bij ons aanvraagt dan beoordelen wij uw aanvraag als aanvraag van € 15.000.

Ook voor uw Zelfbeoordeling is de dekking maximaal € 15.000, ongeacht of uw kredietinformatierapport een hoger bedrag aangeeft of het totaal van uw betalingservaringen hoger is.

In alle gevallen krijgt u van ons in geval van schade maximaal € 13.500 uitgekeerd, dit bij het standaard eigen risico van 10%.

Wanneer kies ik voor Zelfbeoordeling?

Als u al beschikt over een kredietinformatierapport niet ouder dan 12 maanden kunt u volgens de voorwaarden van mkbZeker zelf een dekking vaststellen op uw klant. Of u maakt gebruik van uw eigen betalingservaringen, daar betaalt u namelijk niets voor.

Wanneer kies ik voor een kredietlimiet?

Wilt u weten hoe Atradius uw klant beoordeelt kunt u bij ons een kredietlimiet aanvragen.

Zo weet u meteen waar u aan toe bent. Ook houden wij de klant dan voor u in de gaten, als het minder goed gaat kunnen wij u tijdig waarschuwen door de afgegeven dekking aan te passen.

Moet ik dekking hebben op alle klanten?

Nee, u mag zelf bepalen welke klanten worden gedekt via de Zelfbeoordeling of een limiet van Atradius. Dat betekent wel dat u niet verzekerd bent voor de klanten waarop geen dekking is vastgesteld. Omdat u toch een vast bedrag aan premie betaalt is dat eigenlijk best zonde, dus waarom zou u niet gewoon al uw zakelijke klanten onder de dekking brengen?

Disclaimer veelgestelde vragen

De rubriek ‘Veelgestelde vragen mkbZeker’ is slechts bedoeld voor uw informatie en u kunt hieraan geen rechten ontlenen en vervangt niet uw polisvoorwaarden. Uw polis en de daarbij behorende voorwaarden zijn bepalend voor de vaststelling van uw dekking.

 


Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten over mkbZeker, neem direct contact op met een van onze specialisten.

 

Lees meer

Atradius Kreditversicherung - Discussing figures in business meeting

Welke kredietverzekering past bij uw bedrijf?

Onze kredietverzekering geeft u een financiële beoordeling of uw afnemer kan betalen, voert incasso wanneer dit niet gebeurt en keert uit als betaling uitblijft.

confident businessman in office

Wat is kredietverzekering?

Een kredietverzekering beschermt uw bedrijf tegen de risico's van wanbetaling. Dit betekent dat uw facturen verzekerd zijn. Betaalt uw klant niet, dan krijgt u toch uw geld.

Group of atradius coworkers working together

Direct aanvragen

Wilt u ook onbezorgd zakendoen, vraag dan nu mkbZeker aan.