Uit recente rapporten van de OESO en het World Economic Forum blijkt dat de digitalisering tijdens de pandemie wereldwijd in een stroomversnelling is geraakt. In het derde webinar van de populaire vierdelige serie ‘From crisis to opportunity: what’s the future of trade?’ heeft toonaangevend kredietverzekeraar Atradius een panel van experts bijeengebracht om te debatteren over de belangrijkste trends in digitalisering en de gevolgen die deze kunnen hebben voor de handel. Het panel zal onder meer bespreken hoe digitalisering handelsmodellen transformeert, invloed heeft op klantrelaties en vertrouwen, en traditionele benaderingen van creditmanagement ontregelt. Zit de wereldhandel in een digitale bubbel en hoe kunnen bedrijven hun kansen maximaliseren?
In het panel zit technologiejournalist David Rowan, een van de oprichters van de Britse editie van WIRED en een enthousiast investeerder in startende technologiebedrijven. Hij interviewde een groot aantal bedrijven voor zijn meest recente boek, Non-Bullshit Innovations: Radical Ideas from the World's Smartest Minds. Jean-Marc Noël, mede-oprichter en CEO van Trusted Shops, maakt ook deel uit van het panel. Zijn bedrijf is een van de toonaangevende aanbieders van maatregelen die het vertrouwen van online shoppers verhogen, zoals kopersbescherming en reviews van echte klanten. Trusted Shops is marktleider in Europa, met meer dan 30.000 online winkels die het keurmerk dragen. Het derde panellid is Frédéric Wittemans. Als Executive Director International Credit bij 's werelds grootste IT-distributeur, Ingram Micro, is er niet veel dat Wittemans niet weet over digitalisering. Ingram Micro biedt B2B-oplossingen in technologie-ecosystemen en ondersteunt bedrijven bij het beter begrijpen en benutten van technologie-aanbiedingen gedurende de volledige levenscyclus van IT-oplossingen en -diensten.
Dirk Hagener, Director Strategy and Corporate Development en een leider in digitaal veranderingsmanagement bij Atradius, voegt zich ook bij de panelleden.
Dit event komt precies op het juiste moment. Digitalisering heeft bedrijven en de manier waarop ze werken en handeldrijven volledig veranderd. En door de coronapandemie is deze trend, zoals we in een aantal sectoren hebben gezien, in een stroomversnelling geraakt. Dit webinar geeft ons de kans om te verkennen hoe dit digitaal geavanceerde handelslandschap eruitziet en hoe het zich waarschijnlijk verder zal ontwikkelen. Dit is een gebied dat Atradius goed begrijpt en waarin wij voortdurend investeren om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen. Ik ben zeer verheugd dat ik ben uitgenodigd om deel te nemen aan het panel en ik kijk uit naar een boeiend en verhelderend event.
Details van het virtual event:
Titel : De impact van digitalisering op de handel
Datum : woensdag 5 mei 2021
Tijd : 09:00 uur
Duur : 45 minuten paneldiscussie, gevolgd door 15 minuten live Q&A
Voor meer informatie of om u aan te melden voor het event, gaat u naar de Atradius-website.
Een opname van het event en een whitepaper worden na de uitzending beschikbaar gesteld.
Download de whitepapers van de twee voorgaande virtual events:
Whitepaper Event #1: Hoe Covid-19 de wereldhandel voorgoed veranderde
Whitepaper Event #2: Hoe handelsbetrekkingen en tarieven de wereldhandel beïnvloeden
Over Atradius
Atradius biedt wereldwijd kredietverzekeringen, borgstellingen en garanties, incasso en informatiediensten aan via strategische aanwezigheid in meer dan 50 landen. De producten van Atradius beschermen bedrijven over de hele wereld tegen betalingsrisico’s die verbonden zijn aan de verkoop van producten en diensten op krediet. Atradius maakt deel uit van Grupo Catalana Occidente (GCO.MC), een van de grootste verzekeraars in Spanje en een van de grootste kredietverzekeraars ter wereld.
Voor meer informatie:
Atradius
Corporate Communications & Marketing
Mariëlla Dalstra-van Emst
Tel. +31 (0)20 553 2394
Mob. +31 (0)6 1297 8985
E-mail: mariella.dalstra@atradius.com