Leiderschap en Governance
Door onze Governance Principes, ons Customer Service Charter en investeringen in innovatie willen we onze mensen en klanten naar betere producten en diensten dan waar ook leiden.
Door onze Governance Principes, ons Customer Service Charter en investeringen in innovatie willen we onze mensen en klanten naar betere producten en diensten dan waar ook leiden.
Atradius onderschrijft het belang van goed ondernemingsbestuur. De Governance Principes zoals opgesteld door het Nederlands Verbond van Verzekeraars beschrijven principes voor Nederlandse verzekeraars met betrekking tot corporate governance, risicomanagement, audit en beloning. Deze principes zijn van toepassing op Atradius. Daarnaast heeft de Raad van Bestuur de moreel-ethische verklaring ondertekend.
Klantgerichtheid staat bij ons centraal. We zijn er trots op in de verzekeringssector op dit gebied toonaangevend te zijn. Zo hebben we als eerste de Global Polis geïntroduceerd, gericht op de unieke behoeften van multinationale organisaties.
Onze toonaangevende klantgerichtheid vind je tegenwoordig terug in ons Customer Service Charter: onze belofte om een uitstekende klantenservice en snelle respons te waarborgen.
Klantgerichtheid vormt ook een belangrijk onderdeel van onze strategie. Tot onze strategische doelstellingen behoren duurzame inkomstengroei en winststijging. Uiteindelijk kunnen wij alleen succesvol zijn als onze klanten en stakeholders dat ook zijn. Daarom willen we deze doelstellingen realiseren door onze klanten en stakeholders de best mogelijke service en ondersteuning te verlenen.
Ons streven de beste tools te ontwikkelen om onze klanten te ondersteunen, maakt ons toonaangevend op het gebied van innovatieve kredietverzekeringen. Deze innovatiedrang vormt een speerpunt in onze operationele strategie. Onze nieuwste tool, Atradius Insights, zet binnen de kredietverzekeringssector een nieuwe norm voor creditmanagement.
Bij Atradius willen we verder gaan dan kredietverzekering. We willen onze klanten inzicht geven in hun risico. Als online bedrijfsinformatietool stelt Atradius Insights klanten in staat huidige en toekomstige risico's in kaart te brengen en de portefeuilleprestaties te bewaken. Zo biedt het dashboard functies om in te zoomen op details, geavanceerde filteropties en de mogelijkheid geselecteerde data te exporteren.
Met een andere specifieke tool kan je alle kredietlimietbeslissingen in een bepaalde periode weergeven binnen de bandbreedte van jouw klantenratings. Ook krijg je een overzicht van kredietlimietbeslissingen die volgens schema de komende twaalf maanden vervallen of worden ingetrokken.
Onze Raad van Bestuur vormt een goede afspiegeling van de internationale focus van Atradius. De vijf vooraanstaande bestuursleden zijn afkomstig uit Spanje, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Ze worden door hun gelijken erkend als toonaangevend in de kredietverzekeringssector, en omdat een aantal van hen carrière heeft gemaakt via alle geledingen van de business, kennen zij deze tot in detail.
Onze strategie is gericht op het succesvol voortbestaan van onze onderneming door duurzame inkomstengroei en een zekere, stabiele winststijging te creëren die op alle vlakken voldoet aan de behoeften van onze stakeholders en klanten, ongeacht de omvang of doelstelling van hun onderneming.
Onze focus ligt op kredietverzekering en andere aanverwante creditmanagementdiensten, zoals incasso. Doelstelling daarbij is de uitbreiding van kredietverzekering en creditmanagementdiensten naar drie kerngebieden:
Naast klantgerichtheid en innovatie richt onze strategie zich op het versterken van de concurrentiepositie en het verminderen van de winstvolatiliteit door zo kostenefficiënt mogelijk te opereren.