Market Monitor - Duurzame consumptiegoederen - India

Market Monitor

  • India
  • Duurzame consumptiegoederen

31 mrt 2016

We zien veel verkeer in het e-commercesegment waar de blootstelling snel toeneemt en er veel uitdagingen blijven wat de toewijzing van capaciteit betreft.

  • De verkoop van duurzame consumptiegoederen blijft sterk groeien. Volgens de India Brand Equity Foundation zou de verkoop in boekjaar 2016 goed zijn voor USD 12,5 miljard; in 2015 was dat nog USD 9,7 miljard. Ongeveer twee derde van de inkomsten zijn afkomstig van de stedelijke bevolking in India, dankzij het toenemende besteedbaar inkomen, gemakkelijk te verkrijgen leningen en toenemende populariteit van e-commerceplatformen.

 

  • De winstmarges blijven naar verwachting stabiel in 2016, maar de concurrentie is zwaar. Indiase consumenten blijven zeer prijsgevoelig; de verkoopprijs blijft de belangrijkste factor bij aankopen.

 

  • Hoewel het Indiase segment van fabrikanten van duurzame consumptiegoederen vooral door grote, financieel sterke spelers gedomineerd wordt, blijven veel retailers sterk afhankelijk van de financiering van hun werkkapitaal.

 

  • Betalingen worden na 60 – 90 dagen uitgevoerd. Het betalingsgedrag in dit segment is doorgaans gemiddeld te noemen, in het segment van de kleine distributeurs zijn er meer betalingsachterstanden.

 

  • Ons acceptatiebeleid voor grote fabrikanten van duurzame consumptiegoederen en winkelketens die financieel sterk staan of deel uitmaken van een grote groep, is over het algemeen open. We blijven echter voorzichtiger ten overstaan van kleine en middelgrote retailers; deze werken doorgaans met kleinere marges en kampen met verschillende leveranciers, een zwaardere concurrentie en volatiele prijzen. We blijven voorzichtig ten overstaan van bedrijven met een hoge hefboomwerking in dit segment. Naast financiële gegevens houden we ook rekening met de relatie tussen de klant en koper en de gevestigde commerciële ervaring.

 

  • We zien veel verkeer in het e-commercesegment waar de blootstelling snel toeneemt en er veel uitdagingen blijven wat de toewijzing van capaciteit betreft
Disclaimer

Elke publicatie die beschikbaar is op of vanaf onze websites, zoals, maar niet beperkt tot webpagina's, rapporten, artikelen, publicaties, tips en nuttige content, blogs, infographics, video's (hierna ‘Publicatie’) wordt louter ter informatie verstrekt en is niet bedoeld als beleggingsadvies, juridisch advies of enige aanbeveling aan de lezer(s) met betrekking tot specifieke transacties, investeringen of strategieën. Lezers zijn zelf verantwoordelijk voor het nemen van commerciële en andere beslissingen omtrent de verstrekte informatie. Hoewel Atradius al het noodzakelijke heeft gedaan om te verzekeren dat de informatie in enige Publicatie verkregen is van betrouwbare bronnen, kan Atradius niet verantwoordelijk gesteld worden voor fouten of omissies, of voor de resultaten verkregen door gebruik van deze informatie. Alle informatie in enige Publicatie wordt gegeven ‘zoals ze is’, zonder garantie op volledigheid, accuraatheid, tijdsgebondenheid, of op de resultaten verkregen door gebruik van de publicatie, en zonder garantie van enige soort, uitdrukkelijk of geïmpliceerd. In geen geval zal Atradius, haar gerelateerde partners of corporaties, of de partners, agenten of werknemers hiervan verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor enige genomen beslissing of actie die zij zouden nemen op basis van de in enige Publicatie verstrekte informatie, of voor enig verlies van kansen, winstderving, productieverlies, omzetverlies of gevolgschade, speciale of soortgelijke schade van welke aard dan ook, zelfs wanneer de lezer in kennis is gesteld van de mogelijkheid van dergelijke verliezen of schade.